Excursie VHC 2021 IJmuiden

Traditiegetrouw wordt door de VHC ieder jaar in september op de vrijdag na Prinsjesdag een excursie georganiseerd. Door de Corona pandemie was het niet mogelijk om dit in 2020 te organiseren. Ook dit jaar waren de bedrijven niet in de gelegenheid ons te ontvangen. Alle maatregelen waren nog steeds van kracht. Daarom heeft het bestuur gezocht naar een alternatief in de buitenlucht, zodat we elkaar toch weer konden ontmoeten. Een dagprogramma was niet mogelijk. Veel van onze leden zijn onbekend met de haven van IJmuiden en de grootste sluis van de wereld (toegangspoort tot de haven van Amsterdam). Het leek ons een goed idee om de trots van Nederland te gaan bekijken.

Op vrijdag 24 september 2021 is alsnog een uitje georganiseerd. Begonnen is met een lunch. Vervolgens een boottocht in de haven van IJmuiden. Daarbij bezochten we de vissershaven en zijn rondom het forteiland gevaren. Omdat het goed weer was zijn we ook de Noordzee op gegaan. Bij  het SHIP gebouw volgde een debarkatie en  een bezoek aan de tentoonstelling. Een aantal deelnemers, die goed ter been waren, zijn over de sluisdeuren en rondom de nieuwe sluis gewandeld om de imposante constructie te bekijken. Daarna de terugvaart en een borrel met diner.

Deze dag was voor de vereniging ook een heel bijzondere dag. Exact 50 jaar geleden, dus ook op 24 september maar dan in 1971, is de vereniging opgericht. Onze penningmeester, Frans Schippers, is al die jaren degene geweest die over de financiën heeft gewaakt. Daarom is hij in de bloemetjes gezet. Frans heeft nog enkele herinneringen aan de beginfase opgehaald.

Algemene LedenVergadering (ALV)
donderdag 21 maart 2024
Beatrixgebouw

Informatie en aanmelden via formulier