Werkgroep cursus “Construeren in Hout”

Naar aanleiding van de vele vragen over specifieke opleidingen voor de constructieve houtbouw heeft de Vereniging van HoutConstructeurs (VHC) een werkgroep opgericht. Deze werkgroep organiseert reeds enkele jaren de cursus “Construeren in Hout”. Deze cursus wordt gegeven door docenten van de TU Delft, de TU Eindhoven, HTS-en en praktijkmensen. Inmiddels is het aantal cursisten gestegen tot boven de 100. In het voorjaar van 2024 is de cursus voor de 4e maal gegeven. Aan deze cursus namen 38 personen deel.

Met de Betonvereniging en met Bouwen met Staal zijn oriënterende gesprekken geweest om te onderzoeken of onze cursus past binnen het pakket dat beide organisaties gezamenlijk organiseren. Dit bespaart het bestuur veel werk. Ook zijn er dan meer mogelijkheden om aan acquisitie te doen.

De werkgroep cursus bestaat momenteel uit de volgende leden:

• Bas Vervest
  • Hans van der Grinten