Ledenavond Houtconstructie BSH20A.

Op donderdag 3 oktober 2019 organiseert de VHC weer een ledenavond. Ditmaal hebben we Theo Geuijen bereid gevonden om uitleg te geven over een grote houtconstructie, welke op dit moment in uitvoering is.
In Amsterdam-Noord zijn door het verdwijnen van industrie een aantal kavels beschikbaar gekomen. Op kavel BSH20A wordt door het CPO (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap) “Samenwerkers BSH20A” een woontoren gerealiseerd. De onderste 3 verdiepingen worden uitgevoerd in beton. Daarop staan 10 verdiepingen, welke worden uitgevoerd in CLT. De totale gebouwhoogte is 45 m. De houtbouw is 33m hoog. De stabiliteit wordt gedeeltelijk ontleend aan betonnen kernen. Het bovenste deel wordt gestabiliseerd door houten schijfelementen. De vloeren zijn uitgevoerd als hout-betonvloer. De houtconstructie wordt geleverd door Derix, Duitsland. Het ontwerp is van Olaf Gipser Architects.

Voor meer informatie, zie de website van de architect.

Olaf Gipser Architects

De locatie van deze bijeenkomst is een andere dan we gewend zijn. Ditmaal gaan we naar “The Green House””. Croeselaan 16 te Utrecht. Een milieuvriendelijk gebouw.
Vanuit het Centraal Station Utrecht aan de zijde van het Beatrixgebouw linksom de galerij achterlangs het Beatrixgebouw langs het spoor volgen. Dus niet naar beneden naar straat niveau. Na ca. 100 m aan de rechterkant is “The Green House”.
De aanvang van de vergadering is 19.00 uur.

Het volledige programma is op papier verzonden naar onze leden. GeĂ¯nteresseerde niet-leden zijn welkom.

Programma 3 oktober 2019

Het bestuur.

Aanmelding ledenavond Theo Geuijen op donderdag 3 oktober 2019 van de Vereniging van HoutConstructeurs in "The Green House" te Utrecht.

Aanhef

Voornaam

Achternaam

Straat en huisnummer

Postcode

Plaatsnaam

Uw e-mail adres

Telefoon (verplicht)

Cursus Kruislaaghout CLT.

Op 31 oktober en 1 november organiseert Rothoblaas een cursus kruislaaghout (CLT).
De cursus wordt gegeven in het Van der Valk Hotel Eindhoven.
Meer informatie vindt u in onderstaande brochure.

Rothoblaas cursus kruislaaghout.

Houtwereld Praktijkdag 2019.

Ook dit jaar organiseert Houtwereld weer een praktijkdag. Ditmaal op donderdag 17 oktober bij Dekker Houthandel in Vianen. Het is weer een uitgebreid programma. U kunt zich aanmelden door middel van onderstaande link:

Houtwereld Praktijkdag 2019

Op deze site staat uitgebreide informatie over deze dag.

Nationale Houtdag 2019.

Het Houtblad organiseert ook dit jaar weer de Nationale Houtdag. Deze dag wordt gehouden op donderdag 21 november 2019 in het vernieuwde Naturalis te Leiden.
Het motto van deze dag is:
Kennisdag over het ontwerpen en bouwen met hout.

Het programma is te vinden op onderstaande website:

Nationale Houtdag 2019

Voor meer informatie over het nieuwste Houtblad, klik op onderstaande link.

Houtblad 4

Het bestuur.

Houtresearchdag 2020 en VHC Nieuwjaarsreceptie.

Ook in 2020 wordt weer een Houtresearchdag georganiseerd. Traditiegetrouw wordt deze afwisselend gehouden op de Technische Universiteit Eindhoven of op de Technische Universiteit Delft. Deze keer is de locatie in Eindhoven in de blauwe zaal (grote zaal). De datum is vrijdag 17 januari 2020, de gehele dag.

Deze dag zal in het teken staan van het emeritaat van prof. dr. ir. André Jorissen. Prof. Jorissen is gedurende 15 jaar bijzonder hoogleraar Houtconstructies geweest aan de Technische Universiteit Eindhoven, faculteit Bouwkunde. Tevens was hij adviseur bij de Stichting HoutResearch (SHR) en had hij zitting in diverse nationale (TGB) en internationale commissies (Eurocode).
Een keur van gasten, waaronder afgestudeerden, promovendi en eminente buitenlandse hoogleraren, zullen deze dag de laatste ontwikkelingen op het vakgebied “Construeren in hout” presenteren. Tevens zal aandacht worden besteed aan de ontwikkelingen op het gebied van onderwijs in houtconstructies en aan de positie van de houtconstructeurs in de bouwwereld.
Het programma zal de komende maanden duidelijk worden.

Bedrijven of instanties, die zich op deze dag willen presenteren, wordt de mogelijkheid geboden een poster te plaatsen. Hiervoor dient men contact op te nemen met de penningmeester van de VHC.