Evenementen 2021.

Onder de rubriek Evenementen (events) worden aankondigingen gedaan over bijeenkomsten, gebeurtenissen en andere bijzondere activiteiten, welke verband houden met het constructeursvak. Dit betreft zowel hout als beton of staal. Het gekozen materiaal is niet relevant maar het uitgangspunt is het belang voor de constructeur.

Website over cursus KLH.

Cursus kruislaaghout.

Regelmatig wordt door ingenieursbureau Evan Buytendijk e.a. een cursus kruislaaghout georganiseerd. De cursus beslaat 4 dagen.

Webinar-serie “Construeren met Hout”.

VN-constructeurs is een  vereniging van constructeurs, materiaal ongebonden. De vereniging heeft een aantal werkgroepen. De werkgroep programma organiseert webinars (Web en Seminar). Dit zijn evenementen op internet waarbij alleen online publiek aanwezig is.  Op het gebied van houtconstructies wordt een webinar serie georganiseerd. De webinars zijn op de navolgende data:

• Donderdag 9 december 2021.
  • Donderdag 27 januari 2022.
  • Donderdag 17 februari 2022.
  • Donderdag 10 maart 2022.
  • Donderdag 31 maart 2022.

Het is mogelijk om voor een enkele dag in te schrijven. Voor de hele serie geldt een korting en ontvangt men het boek “Tomorrow’s Timber” van Pablo van de Lugt. VHC-leden zijn hetzelfde bedrag verschuldigd als de leden van VN-constructeurs.
Men kan zich inschrijven door middel van nevenstaande links.

Houtdag 2021.

Ieder jaar organiseert Houtwereld en Het Houtblad een Houtdag. Deze dag staat in het teken van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van hout, maar in de breedste zin. Dus zowel constructief als architectonisch. Dit jaar is de Houtdag gehouden op woensdag 24 november 2021 in het Musis te Arnhem. Er waren circa 400 bezoekers. De Houtdag is mogelijk gemaakt door ondersteuning van diverse bedrijven.

Nationale Houtbouwprijs 2021.

Ieder 2 jaar organiseert Het Houtblad een Nationale Houtbouwprijs. Er zijn verschillende categorieën, elk met een eigen prijs. Deze prijzen zijn uitgereikt op de Houtdag op woensdag 24 november 2021 in het Musis te Arnhem.